هفت رفتار موثر نده حرفهای اثربخش
مشتریان حرفهای دائما در حال بررسی هستند . این بررسی شامل کل بازار ، بودجه شرکتها و اجزای مختلف آن و کارکنان آنان است. زیرا مشتری حرفهای به دنبال کار با سازمان موفق و حرفهای است . شاید این دنیای پر از اطلاعات برای یک فرد معمولی پیچیده و تازگی داشته باشد، اما برای یک نده حرفهای اثربخش و با تجربه هرگز چنین نیست. در طی سالیان دراز آموزش و مشاوره مدیریت من به بسیاری از ندگان حرفهای ، سوالات زیادی از من پرسیده میشود : چگونه یک نده بالاتر از سطح متوسط را انتخاب نمایم ؟
من به اصل پاراتو ( قانون ۸۰/۲۰) اعتقاد دارم. مشتریان به من گفتهاند که ۲۰ درصد ، توسط نده حرفهای اثربخش آنها انجام میشود که۸۰ درصد درآمد کسبوکارشان را شامل میشود . پس از صحبت با ندههایشان متوجه شدم که به وظیفه خود به درستی عمل نموده و دین خود را کسبوکار آن شرکت ایفا نمودهاند اما در سود حاصله هیچ سهمی نداشتهاند . آنها خواستار پرداخت مبلغ بیشتر بودهاند. سوال مهمی که ذهنشان بود این است : نحوه متمایز نمودن نده خوب از نده عالی چیست ؟ آیا من یک نده حرفه ای هستم یا معمولی ؟
ما همگی میکوشیم که در کار خود بهترین باشیم . مدیران بهوضوح خواستار بهترینها در هستند و مدیران اجرایی بر این امر تاکید دارند . حال، بهترین شیوه برای بهبود وضعیت کسبوکار چیست ؟ در طی سالها تجربه و مشاوره ، هفت رفتار موثر ندگان حرفهای را دریافتهام که در ادامه برایتان تشریح خواهم نمود .
۱- شناخت مشتری
یکی از مشکلاتی که مدیران با ندگان خود دارند عدم اطلاع ندگان از مشتریانشان است . در دنیای سریع و رقابتی امروز یک نده حرفهای اثربخش باید مشتری خود را بشناسد و بداند که مشتری کیست . دریک بررسی که اخیراً در مورد رفتار نده داشتم به مواردی جالبی برخوردم .یک مدیر از ندهاش راجع به اطلاعات ویژهای در خصوص مشتری سوال کرده بود و نده حیرتزده شده بود . به دلیل اینکه متاسفانه به غیرازاینکه مشتری ، خود را صاحب یک شرکت داروسازی چندملیتی معرفی کرده بود ، هیچ اطلاعات دیگری از او نداشت .
مشتری دوست دارد که شما درک درستی از کسبوکار و شغلش داشته باشید و به دنبال یافتن موقعیتهای مناسب کسبوکار است. مشتری به شما به عنوان یک نده و فرد قابل اعتماد که جواب سوالاتش را میداند ، مینگرد . حال بدون درک درستی از مشتری خود چگونه میتوانید بفهمید که چه کمکی به او میخواهید ارائه دهید ؟ ممکن است از خود بپرسید چه باید بکنم تا این درک از مشتری را به دست آورم .
ادامه : هفت رفتار موثر نده حرفهای اثربخش
مشاوره مدیریت، مشاوره بازاریابی، مشاوره تبلیغات، مشاوره برندینگ نده ,حرفهای ,مشتری ,رفتار ,اثربخش ,کسبوکار ,حرفهای اثربخش ,نده حرفهای ,رفتار موثر ,موثر نده ,مدیران ,نده حرفهای ا منبع
درباره این سایت