سنگ مرمریتنیز یکی دیگر از سنگ های ساختمانی محبوب است که از جنس سنگ آهکی دگرگون شده می باشد. سنگ های مرمریت از پشت شباهت بسیاری به سنگ های تراورتن دارند و برای تشخیص آنها از یکدیگر نیاز به دقت در رده های آهکی آنها است. سنگ های مرمریت مقاوم تر هستند و کاربرد های زیادی در صنعت ساختمان دارند. از جمله خصوصیات سنگ های مرمریت می توان به ساختار آهکی دگرگون شده اشاره نمود.

خصوصیات سنگ مرمریت

سنگ مرمریتدارای خصوصیات منحصر به فردی است که آنها را محبوب ساخته است. از جمله مهمترین خصوصیات آنها می توان به خلل و فرج کمتر است. در حالی که سنگ های تراورتن از خلل و فرج های بیشتری برخوردار است.سنگ مرمریتدارای رنگ بندی و تنوع رنگ بسیاری است. این گزینه سبب شده است هر شخصی با هر سلیقه ای بتواند سنگ مرمر مورد علاقه خود را به راحتی بیابد. در سنگ های مرمریت رده خط های آهکی را می توان مشاهده نمود. این رده های آهکی باعث زیبایی بیشتر این سنگ ها می شود. همچنین در صنعت برای برش دادن آنها کار را ساده تر می کند. این رده های آهکی قابل لمس نیستند.

سنگ مرمریت

یکی از جالب ترین و مشهور ترین ویژگی هایسنگ مرمریتقابلیت انعکاس نور است. چنانچه بخواهید در دکوراسیون منزل و یا ساختمان خود به گونه نورپردازی کنید که بالاترین سطح نور و براقیت را داشته باشید می توانید از سنگ های مرمریت استفاده کنید.

سنگ مرمریت

برای سنگ های مرمریت می توانید ابعاد آنها و نوع آنها را در نظر داشته باشید. هر چه سایز سنگ بزرگتر باشد قیمت آن بیشتر خواهد شد. برای سنگ های مرمریت می توانید با ما تماس بگیرید. سنگ های مرمریت در ابعاد مختلف تولید می شوند. سنگ های مرمریت به صورت تایلهای 40 در 120 نیز وجود دارند و به صورت طولی در ابعاد 30 و 40 وجود دارد.

سنگ های تراورتن

سنگ تراورتن(Travertine) به زبان فرانسوی یکی از سنگ های زینتی بسیار پرطرفدار و شناخته شده در سراسر جهان است که در ایران به شکل داخلی پس از استخراج از معادن، تولید شده و مورد استفاده متقاضیان قرار داده می شود. این سنگ بسیار زیبا در بستر رودخانه ها و غارها تشکیل یافته و از جمله مارف اصلی آن در صنعت ساختمان سازی می باشد. تحقیقات مختلف کانی شناسی، سنگ شناسی و زمین شناسی بیان داشته اند که کلسیم، استالاگمیت و استالاکتیت از جمله ترکیبات اولیه و بسیار مهم موجود در این سنگ هستند. ترکیبات آهن از جمله ترکیبات بسیار مهم در شکل گیری و ایجاد طرح و موج های ایجاد شده در سنگ های تراورتن است. سنگ های تراورتن رنگ روشن و شفاف از جذابیت و ارزش قیمتی بسیار بالایی برخوردار بوده و باید توجه داشت هر چقدر میزان مواد معدنی و املاح موجود در سنگ کمتر باشد، سنگ روشن تر، شفاف تر و زیباتر خواهد بود.

سنگ تراورتن

محصولاتگاه آنلاین سنگ وزین آب نما،ابزارنما،روشویی،تابلو سنگی، سنگ تراورتن در کرج، سنگ دهبید، پایه چراغ.

بافت و ساختار سنگ های تراورتن

تراورتنسنگی نیمه بلوری و سخت است که بافتی متخلخل و رسوبی داشته و بیشتر در عمق چشمه های آب گرم یافت می شود. این سنگ تراکم بسیار زیادی داشته و به دلیل بلوری شکل بودن از آن به عنوان سنگی برای نمای خارجی ساختمان ها، سنگ زینتی و تقویت خاک های کشاورزی استفاده می شود. بیشترین تعداد این سنگ نیمه شفاف بوده و گونه های شفاف و براق آن بسیار کمیاب هستند. پودر سنگ های حاصل از این سنگ سفید رنگ بوده و در دمای 31 درجه سانتی گراد شعله ور خواهد شد. سنگ تراورتن در حلال های آلی و صنعتی مانند هیدروکربن ها، استن، فتالات ها، اتانول و متانول کاملا محلول بوده و در اسید کلریدریک رقیق حل خواهد شد.

شکل ظاهری و رنگ سنگ های تراورتن

سنگ های تراورتن با وزن مخصوص 2500 کیلوگرم بر متر مکعب، به صورت شالدار یا بدون شال با بافتی نواری شکل در رنگ های سفید، شکلاتی، کرم، زرد، قرمز، لیمویی در طبیعت یافت شده و در رنگ های قهوه ای و سیاه در صنعت سنگ سازی قابل تولید هستند. سنگ تراورتناز حفرات و تخلخل های بسیار زیادی تشکیل یافته و به عنوان یک عایق عالی در برابر اصوات و حرارت عمل می نماید. استفاده از این سنگ به عنوان نمای خارجی ساختمان ها طرفداران بسیار زیادی داشته و از اصلی ترین دلایل آن، مقاومت و استحکام بسیار بالای این سنگ در برابر گرما، باد و باران های شدید است.

ترا اونیکس

یکی از سنگ های محبوب را می توانترا اونیکسدانست. سنگ ترا اونیکس مقاومت بالایی داشته و شباهت بسیاری به سنگ های تراورتن دارد. این سنگ در ابعاد بزرگ ارائه شده و به همین دلیل می توانید در بخش های مختلف از آن استفاده نمایید. لازم به ذکر است که سنگ ترا اونیکس در انواع رنگ و طرح های مختلف به بازار عرضه شده است و می توانید متناسب با سلیقه خود نسبت به انتخاب آن اقدام نمایید. این سنگ به مانند تراورتن دارای تخلخل بالایی بوده و به همین دلیل وزن پایین تری نسبت به سایر سنگ های سخت مانندگرانیتخواهد داشت و می توانید از آن در ارتفاعات نیز استفاده نمایید. یکی از اصلی ترین ویژگی های ترا اونیکس را می توان رگه رگه بودن آن دانست و رگه های موجود بر روی سنگ سبب پیدایش طرح های بسیار زیبا شده و توجه هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد. ترا اونیکس را می تواند نمونه ای ترکیبی از دو سنگ تراورتن و مرمر دانست و اصلی ترین کانی های تشکیل دهنده آن را می توان کلسیت، آراگونیت و کربنات آهن دانست.

سنگ ترا اونیکس

کاربرد ترا اونیکس

سنگ ترا اونیکس در بخش های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ رگه هایی پر رنگ بر روی خود داشته و این رگه ها سبب زیبایی هرچه تمام تر آن شده است و به همین دلیل توانسته به یکی از پر ترین سنگ ها تبدیل شود. امروزه برای دکوراسیون های داخلی طرح هایی پیشنهاد می شود که نزدیک به فضای طبیعی باشد و یکی از بهترین انتخاب ها را می توان استفاده ازسنگ ترا اونیکسدانست. این سنگ می تواند به عنوان یک تابلو زیبا بر روی دیوار منزل شما نصب شود و این انتخاب می تواند سبب لوکس تر شدن فضای داخلی ساختمان شما شود. این سنگ رنگ های متضاد بسیاری در خود جای داده و این امر یکی از جالب ترین اتفاقات این سنگ به شمار می رود. اصلی ترین ویژگی سنگ ترا اونیکس را می توان عبور دادن نور از خود دانست. رگه های موجود بر روی سنگ ترا اونیکس از این قاعده مستثنی هستند و به دلیل عبور نور از سایر بخش های سنگ سبب زیبایی هرچه تمام تر آن شده است. سنگ ترا اونیکس به خوبی صیقل داده شده و از آن می توان به عنوان: دیوار پوش، کف پوش، پله ها، نمای خارجی ساختمان، ستون ها و. استفاده کرد.


سنگ وزین تراورتن ,مرمریت ,اونیکس ,استفاده ,داشته ,توان ,اصلی ترین ,همین دلیل ,نمای خارجی ,بسیار زیادی ,ترین ویژگی ,نمای خارجی ساختمان ,بسیار زیادی داشته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تمامی من سایت شخصی سپهر حسین زاده ارزان کده زیبایی من آیواتلی نینجارنجر استان قزوین انواع شیرآلات-سونا جکوزی-توالت فرنگی-کابینت روشویی 19Aban