NAQIBPOOL GROUP 

 

NAQIBESTAKHR GROUP

 

گروه نقیب استخر

گروه مهندسین نقیب استخر

مشاوره  ،  محاسبه  ،  طراحی  ،  نظارت  ،  ساخت 

تعمیر ، بازسازی و نوسازی کامل پروژه های : 

استخر شنا : خصوصی و عمومی 

جکوزی : معمولی ، تلفیقی ، درمانی 

مجموعه پارک آبی ، رودخانه مصنوعی ، استخر موج ، اتاق باران 

مجتمع آبدرمانی  (هیدروتراپی ) ،  مجموعه اسپا  و  ماساژ ، حمام سنتی ایرانی 

سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک 

آبنما ، برکـه  ، دریاچه مصنوعی 

در ایران و کشورهای همجوار 

 

امروزه استفاده از سیلیس های شیشه ای، در استخرها و واحدهای تصفیه آب بعنوان جایگزین مناسب سیلیس های شنی بخوبی پذیرفته شده است. شیشه‌های خرد شده دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که می‌توان بخوبی از آنها برای فیلتراسیون استفاده کرد.

شیشه خرد شده، یک ماده آمورف (غیر کریستالی) است که دارای مرز دانه‌ای یا سطح ناهموار نیست و به همین دلیل نیز موجب عدم کاهش راندمان تصفیه می‌شود و احتمال رشد جلبک و قارچ در  این سطوح نرم و صاف بسیار کم است.

شیشه، بدلیل داشتن یون‌های هیدروکسیل با بار منفی،  دارای سطح قطبی  است که آلاینده‌های دارای بار مثبت را به طور ضعیفی جذب می‌کند. یون‌های دارای بار مثبت یا ذرات منگنز- در صورت جذب شدن بر روی سطح شیشه- با بکواش صحیح فیلتر از روی سطح آن جدا می‌شوند.

شیشه، یک ماده مصنوعی است و  دارای اجزای غیر قابل‌ انحلالی از قبیل مقادیر کمی از شیل یا سنگ‌های کربناته -که در درون سیلیس شنی وجود دارند- می‌باشد. در آزمون انحلال‌پذیری در اسید، سیلیس شنی باید دارای حداکثر کاهش وزن برابر با 3 درصد باشد، در حالیکه این کاهش وزن در سیلیس شیشه ای بسیار کمتر است. حلالیت در اسید، یک آزمون برای سنجش میزان دوام ذراتِ مورد استفاده و نشان دهنده میزان سایش ذرات و تولید ذرات ریزتر در طول مدت زمان استفاده از سیلیس است. یکپارچگی ذرات شیشه، موجب ایجاد ضریب یکنواختی بالاتر در این ماده می‌شود.

استاندارد ASTM C88 ، آزمون سلامت دانه های سولفات منیزیم و  یک آزمون دیگر برای سنجش دوام و پایداری مواد است. در این آزمون نیز عملکرد شیشه بهتر از ماسه‌ بود. اندازه دانه و ضریب یکنواختی این ماده  پس از آزمایش نیز حفظ شد. سطح صاف و سایشِ کم و تبدیل نشدن شیشه به ذرات ریزتر، باعث نفوذپذیری بهترِ شیشه نسبت به سیلیس شنی می‌شود.  این ویژگی، مانع ایجاد کانال‌سازی (مجراسازی) و انسداد جزئی فیلتر در طی زمان می شود و در نتیجه موجب پایداری فیلتر و نیاز به جایگزینی کمتر آن میگردد.

به طور کلی، بدلیل وجود تفاوت‌های گسترده بین سیلیس های شنی و تکنیک‌های مختلفِ مورد استفاده برای تولید سیلیس شیشه‌ای،  شاید انجام  مقایسه بین سیلیس های شیشه ای و شنی زیاد صحیح نباشد. در صورت استفاده از سیلیس شنی، تغییرات گسترده در ویژگی‌های زمین‌شناسی می‌تواند بر ویژگی‌های شیمیایی و زاویه‌دار این ماده و بنابراین بر اثربخشی کلی سیلیس شنی بعنوان یک بستر صافی  تاثیر بگذارد . در مقابل،ویژگی های سیلیس های شیشه‌ای، مشابه بطری یا شیشه‌های مورد استفاده در لوازم شیشه‌ای است. با این حال، بسته به فرآیند مورد استفاده برای بازیابی و فرآوری سیلیس شیشه ای، تفاوت‌هایی در تکنیک‌های فرآیندی وجود دارد که بر ردیابی آلودگی، ریز بودن و یکنواختی آن اثر می‌گذارد.

برای توسعه فرآیند آماده‌سازی و استریل کردن سیلیس شیشه‌ای از مواد معدنی آزمایشگاهی استفاده شده است.  ابتدا  برای تولید مواد اولیه( شیشه های خرد شده)، از یک فرآیند با فشار خارجی یکنواخت- بجای شکستن با ضربه زدن- استفاده می‌شود که این فرآیند، موجب تولید ذرات با اندازه یکنواخت‌تر و نفوذپذیری بهتر استفاده می‌شود. سپس شیشه را با استفاده از حرارت استریل می‌کنند. این فرآیند برای از بین بردن آلاینده‌های آلی و کشتن همه میکروب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش خرد کردن منحصر به فرد، امکان حذف کامل مواد بسیار ریز را فراهم می‌آورد و در نتیجه می‌توان سیلیس شیشه ای را بر اساس میزان مورد نیاز سیستم فیلتراسیون درجه‌بندی کرد. یک مشت از این سیلیس شیشه ای جدید را در یک کیسه زیپ‌دار ریخته و کاملا به هم بزنید. ذرات ریز، بخوبی در ته کیسه قابل مشاهده هستند. تفاوت در کیفیت سیلیس شیشه ای را با انجام این تست به راحتی می توان درک کرد .

ذرات شیشه ای بازیافتی، خرد شده و بر اساس اندازه بهینه درجه بندی می شوند و سپس در دمای 500َF استریل می شوند.

ذرات سیلیس شیشه ای در مقایسه با سیلیس ماسه ای :

▪️ طول عمر 4 برابر بیشتر، حداقل طور عمر

▪️ سطوح نرم و هموار، مانع از رشد قارچ و خزه می شوند.

▪️ سطح دارای منفی، آهن و منگنز را جذب می کند .

▪️ در این ماده، مواد محلول در اسید که موجب تحلیل تدریجی شیشه می شود وجود ندارد.

▪️ اندازه و دوام این ذرات باعث ایجاد حداکثر جریان می شود

▪️ می توان برای تصفیه آب شور نیز از این ماده استفاده کرد

▪️ صرفه جویی 50 درصدی در مصرف آب هنگام بک واش فیلتر

سیلیس شیشه ای فیلتراسیون

سیلیس شیشه ای ، برای بهبود کیفیت آب در موارد زیر قابل استفاده هستند :

▪️ آب استخرها

▪️ آب چاه ها

▪️ تصفیه پساب

▪️ کارواش ها

آب تصفیه شده با استفاده از سیلیس شیشه ای در مقایسه با سیلیس ماسه ای

▪️ 25% کدورت کمتر

▪️ استفاده از آن موجب کاهش هزینه ای عملیاتی می شود

▪️ موجب صرفه جویی در مصرف مواد شیمیایی می شود

▪️ دقت فیلتراسیون بالا

▪️ 70% از کل باکتری ها از بین می روند

 

با ما تماس بگیرید

 

02177703426

02176704066

09103135088

09112270236

09121978874

09130137157

09144503208

09155447714

09163661255

09177444313

09188810224

 

Naqibsazeh.ir

naqibpool.ir

naqibpoolgroup.ir

naqibestakhr.ir

poolirangroup.ir

naqibsazehgroup.ir

tehranpool.ir

endlesspools.ir

NaqibHydrotherapy.ir

NAQIBPOOL@GMAIL.COM            NAQIBESTAKHR@GMAIL.COM

 

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه : در سال 1387  توسط مهندس سید محسن نقیبیان تاسیس گردید و هم اکنون در زمینه  مشاوره  ، محاسبه  ،  طراحی  ،  نظارت  ،  ساخت  تعمیر ، بازسازی و نوسازی کامل پروژه های  استخر شنا : خصوصی و عمومی آبنما ، برکه ، دریاچه مصنوعی

مجموعه پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی ،  مجموعه اسپا  و  ماساژ

سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک در سطح ایران و کشورهای همجوار فعالیت دارد

آدرس دفتر مرکزی : تهران  ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه هفتم ، واحد 740


ENG POOL GROUP سیلیس ,شیشه ,استفاده ,ذرات ,دارای ,سونا ,سیلیس شیشه ,مورد استفاده ,ضریب یکنواختی ,استفاده برای ,تولید ذرات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه اینترنتی زندگی یک دانشجوی پزشکی روزهای سردرگمی یه زن تنها دانلود فایل های کمیاب عقیق و فیروز information tecnology همه چی موجوده