دانش آموزان در زمينه كشاورزي نيز، در قالب دو برنامه مختلف، فعاليت دارند : 

 

  • دانش آموزان هر كلاس به شش گروه تقسيم خواهد شد. به تمامي كلاس هاي هر پايه، بذر گونه گياهي ويژه اي اختصاص داده مي شود. به دانش آموزان نحوه كاشت و طريقه نگهداري آن، مرحله به مرحله آموزش داده مي شود و از اينجا به بعد، مسئوليت با دانش آموزان است كه بذرهاي خود به شيوه مناسب نگهداري كند تا به جوانه و گياه و ذر نهايت محصول تبديل شوند.
  • قريب به ۵۰ گلدان ديواري بر روي ديواره هاي پارك نصب گرديده اند.اين گلدان ها به صورت ماهيانه به دانش آموزان علاقمند در ازاي پرداخت مبلغ مشخصي پول پيشرو اجاره داده مي شود.

 


به مستاجرين، حق انتخاب از ميان چند بذر مختلف داده شده، پس از انتخاب، نحوه كاشت و نگهداري آن نيز به آنها منتقل مي گردد. در انتهاي هر ماه با توجه به معيارهايي همچون نظم در حضور، نحوه آبياري و نگهداري و در نهايت ظاهر نهايي حاصل كار آن ها و ميزان رشد، كشاورز نمونه انتخاب و علاوه بر امتيازات مخصوص  به خود، از وي تقدير به عمل خواهد آمد.


بخشي مجزا نيز به شكل داوطلبانه در اختيار دانش آموزان مستعد و علاقه مند قرار مي گيرد كه اعضاي اين بخش، مشغول كاشت و رشد دانه ميوه ها يا بخش هاي باقي مانده از گياهان و سبزيجات مصرفي در خانه مي شوند، دانه هايي همچون دانه مركبات و خرمالو و خرما و بادام و گياهاني چون هويج و سيب زميني و پياز. مجموعه اين فعاليت ها در قالب رقابت بين آن ها صورت مي گيرد و دانش آموزي كه تنوع بيشتر، در عين حفظ نتيجه بهتر را دارا باشد، مورد تقدير گرفته و با اهداي جوايز نفيس همراه خواهد بود.


دبستان غیر دولتی پیشرو دانش ,آموزان ,داده ,نگهداري ,دانه ,نحوه ,دانش آموزان ,نحوه كاشت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Me-justme صبرم سر اومد نوین درمان نایس ممبر | خدمات تلگرام چگونه سيستم گوارش سالمي داشته باشيم تفریح شادی دانلود اهنگ عکس فیلم خنده دار نمایندگی فروش بیمه پاسارگاد پشتیبانی فورت شاپ | ثبت تیکت بنــدبــاز